Főoldal

2010. november 4., csütörtök

A Dagobah rendszert nehéz 3D-be konvertálni

George Lucas nem akarja összecsapni a Star Wars 3D-be ültetését. Idő kell a tökéletes dagobahi mocsárködhöz.

A Variety magazin egyik cikkében megemlítette a Titanic 3D verzióját is, ami pont a legendás óceánjáró elsüllyedése után száz évvel, 2012. április 15-én kerülne a mozikba, és részletesen foglalkozott a térhatású Csillagok háborúja-filmekkel. A Lucasfilm hivatalosan 2012-re időzítené a Baljós árnyak 3D premierjét, aztán sorban vászonra kerülne a többi öt, felújított epizód is. Lucas már 2005-ben, a ShoWesten bejelentette a 3D Star Wars-filmeket, és az In-Three cég el is kezdte a munkát a Csillagok háborúja nyitójelenetével, amikor Vader csillagrombolója és Leia űrladikja kergetőzik, de Lucas elégedetlen volt a végeredménnyel, és inkább más cégekkel kezdett egyezkedni. A mágus saját kútfőből nem érzi, hogy meg tudna birkózni a feladattal, mert az Industrial Light and Magic (Lucas filmes cége) eddig csak a Tim Burton féle Karácsonyi lidércnyomás utólagos konvertálásába szállt be, de az ott gyűjtött tapasztalatok alapján a vezetőség úgy döntött, inkább távol maradnak a konvertálós biznisztől.
A Lucasfilm most viszont mégis egy veterán ILM-alkalmazottra, Jonh Knoll vizuális effektfelelősre bízta a hat Star Wars-film háromdimenziós kidolgoztatását. Lucasék külső cégeknek adnák ki a munkát, amit majd az ILM koordinálna. Knoll legutóbb, az Avatar készítése során testközelből látta és tapasztalta, mi a különbség az eleve 3D kamerákkal forgatott film és egy utólag konvertált alkotás között, ezért most nagyon óvatosan nyilatkozott: „Korábban én is kritizáltam az eddigi 3D-be konvertálásokat. A fő probléma mindig az, hogy a nagy stúdiók a lehető legrövidebb idő alatt akarták keresztülverni a konvertálást a bedolgozó cégeken.”
A Star Wars-filmek átkonvertálása nem egyszerű feladat, erről Phil 'Captain 3D' McNally, a DreamWorks Animation stúdió fejese is nyilatkozott, aki Spielberg cége előtt Lucasnak is animátorkodott: „Nem a 3D-be konvertálás, csak a csapnivaló 3D-be kotyvasztás ellen harcolok. A 3D filmek leglátványosabb elemei a füst, a köd, az áttetsző felületek és a tükröződések. A Csillagok háborúja-filmek konvertálása azért nehéz, mert tele vannak ilyen jelenetekkel: Yoda mocsara vagy az X szárnyúak kabinján tükröződő pilóták arca. Most olyan fejlesztéseken dolgozunk, amelyek megkönnyítenék ezeknek a jeleneteknek a kidolgozását.”
A Star Wars-fanok egy része viszont egyáltalán nem örül annak, hogy a konvertálás az előzménytrilógiával kezdődik. Még mindig nem bocsátották meg Lucasnak a C3PO-hoz és az Ewokokhoz hasonló humorforrásnak szánt, jamaicai akcentussal vartyogó Jar Jart. Ugyanakkor a rajongók egy másik csoportja egyáltalán nem akar 3D változatot az eredeti trilógiából. Ők azok, akik már a felújított változatokba beleszőtt új jeleneteken is kiakadtak, például a Jedi visszatér végére rakott körkapcsoláson, a szellem Sebastian Shaw Hayden Christensenre cserélésén, és azon, hogy a plasztik Jabba helyére CGI-űrcsigát rajzoltak az Új reményben.
„Az új 3D verzió már nem csak azoknak készül, akik 77-ben tátott szájjal nézték a Csillagok háborúját – Bruce Snyder, a 20th Century Fox nemzetközi filmforgalmazással foglalkozó vezetője próbálta ezzel a szöveggel megnyugtatni a dühös rajongókat. – Ez azoknak a gyerekeknek ad maradandó moziélményt, akik eddig csak otthon láthatták a leporolt régi filmeket és a Cartoon Network Klónháborús tévésorozatát.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése